පාතාල ලෝකයේ ඊටම සුවිශේෂී වූ සමාජ හැසිරීම් දක්නට ලැබේ. එනම් සාමාන්ය පාතාල හුරු පුරුදු ලෙස හැදින්විය හැකිය. එයට හේතුව පාතාල ලෝකය තුල සිටින්නේද සාමාන්ය මිනිසුන් වීමයි. කිසිදු පුද්ගලයෙකු සියයට සියයක් කළු හෝ සියයට සියයක් සුදු ලෙස වර්ගීකරණය කළ නොහැක. සෑම පුද්ගලයෙකු තුලම ආදරය, දයාව, කරුණාව යම් යම් ප්රතිශත වලින් අඩංගු වේ. එමෙන්ම වංචනිකබව. නපුරු බව වැනි ගුණාංගද තිබේ. මේ හේතුවෙන් පාතාල පද්ධති වලද එයටම ආවේණික වූ ආචාර ධර්ම පද්ධති සැකසී තිබේ. ක්රමවේද සැකසී තිබේ.
නාවල නිහාල්
නාවල නිහාල් නමින් ප්රකටව සිටි පාතාල කල්ලි නායකයාගේ එක් ව්යාපාරයක් වන්නේ පුද්ගලයන්ගේ ණය අයකරවා දීමය. ඔහුට කොන්ත්රාත්තුව ලබාදුන් පසු ඔහු එම ණය මුදල අයකර දීමට ගාස්තුවක් නියම කරන බවත්, ඉන්පසු අදාළ ණයකරු කැදවා, ඔහුට ඉතා රසවත් ආහාරපානාදියෙන් සංග්රහ කර, ඔහුගේ බැරි අමාරුකම්ද සාවදානව අසා සිට, ඉන්පසු ඉතාම සුහදව ඔහු ණය මුදල ගෙවිය යුතු දිනය දැනුම් දෙන බවත් ඔහු පිළිබදව පවත්නා විවිධ ජනප්රවාද ඇසුරු කිරීමේදී දත හැකිය. මෙය පාතාල කල්ලි නායකයෙකු ලෙස සිතේ ඇදෙන චිත්රයට වඩා හාත්පසින් වෙනස් හැසිරීමකි.
කඩුවෙල වසන්ත
කලකට පෙර කඩුවෙල වසන්ත නැමැති පාතාල නායකයා පිළිබදව පළවූ පුවත්පත් වාර්තාවක සදහන් වූයේ ඔහු ජීවතුන් අතර සිටි කාලයේ කඩුවෙල නගරය මැදි රාත්රී 12ට වුවද සුරූපී තරුණියකට නිරුපද්රිතව ඇවිද යාමේ හැකියාව තිබූ බවයි. ඒ හේතfුවන් පුවත්පත් ලියුම්කරුට එකී තොරතුර ලබා දුන් කාන්තාව කඩුවෙල වසන්තගේ මරණය සම්බන්ධයෙන් කම්පා වන බවක්ද පෙනේ. පාතාලය ලෙස සාමාන්යයෙන් නිරූපිත චිත්රයට මෙම හදුනාගැනීම පරස්පර වේ.
සොත්ති උපාලි
සොත්ති උපාලි නැමති පාතාල නායකයා 1994ට පෙර පැවති එජාප ආණ්ඩුව සමයේ රජයේ කොන්ත්රාත් වැඩ සිදු කිරීම ප්රධාන ජීවනෝපාය කරගත් ඊට යටින් නොව එළිපිටම පාතාල ක්රියාකාරකම් සිදුකළ තැනැත්තෙකු බව කියවේ. සොත්ති උපාලිගේ බලපෑම මත අමරසිංහ පවුලට ඇතිවූ බලපෑමද, එයින් කිපුණු අමරසිංහ පවුලේ දෙටු පුත් චින්තක අමරසිංහ 1994 ආණ්ඩු පෙරළියත් සමග සොත්ති උපාලිට අභියෝග කරමින් නැගී සිටීමද, ඉන්පසු සොත්ති උපාලි චින්තක අමරසිංහගේ ගෝලයෙකු වූ කළු අජිත් යොදාගනිමින් චින්තක අමරසිංහ ඝාතනය කරවීමද, ඉන්පසු චින්තකගේ බාල සොහොයුරු ධම්මික අමරසිංහ පාතාලයේ අණ දෙන්නා බවට පත්වීමද, යනාදී වශයෙන් ශ්රී ලංකාවේ පාතාල ලෝකයේ කුතුහලය දනවනසුළු තොරතුරු රාශියක් අඩංගු ලිපි පෙලක් කලකට පෙර ප්රසන්න සංජීව තෙන්නකෝන් විසින් ලංකාදීප පුවත්පතේ දියත අතිරේකයට සම්පාදනය කරන ලදී. මෙම ලිපි පෙළ අධ්යයනය කිරීමේදීද පාතාල ලෝකයට ආවේණික ධූරාවලි හැසිරීම් රටා පිළිගත් වත් පිළිවෙත් ආදී කරුණු රැසක් දත හැකිය.
යාන්ත්රික පාතාල මිත්යාව
බොහෝදෙනා පාතාල ලෝකය ත්රස්තවාදී සංවිධාන ආදිය කෙරෙහි ඇතිකරගන්නා මිත්යා මතයක් වන්නේ ඒවා කිසිදු ක්රමවේදයක් නැති, ස්නානය නොකරන, කොණ්ඩය නොපීරන, දවස පුරා කෝපයෙන් තිරිසන් හැසිරීමක් දක්වන, පුද්ගලයන්ගේ එකතුවක් බවයි. ත්රස්තවාදී සංවිධාන වුවද ඔවුන්ට ආවේණික වත් පිළිවෙත් ක්රමවේද ආචාරධර්ම අනුව විධිමත්ව ක්රියාත්මක වන ඒවා මිස පිස්සෙකු පාරට දුවගොස් අසුවන පළමු තැනැත්තා මරා දමනවාක් මෙන් කටයුතු කරන සංවිධාන නොවන බව ඒවායේ ඇතුලාන්තය අධ්යයනය කිරීමේදී පෙනී යයි.
ආවේණික ආචාර ධර්ම
පාතාල කල්ලිද මෙවැනිම ආවේණික ආචාර ධර්ම හැසිරීම් රටා දක්වයි. ඇතැම් පාතාල නායකයන් ඔවුන්ගේ පාතාල ව්යාපාරික කටයුතු සම්බන්ධ කාරණා වලදී හැරෙන්නට ප්රචණ්ඩත්වය භාවිතා කිරීම ප්රතික්ශේප කරන අවස්ථා දක්නට ලැබේ. පිටත සිට බලන්නෙකුට පාතාල සාමාජිකයෙකු යනු කිසිදු සමාජ ආචාර ධර්මයකට නීතියකට අඩංගු නැති තමන්ට වුවමනා දෙය කෙසේ හෝ බලෙන් ලබාගන්නා කාන්තාවකට හිත ගියහොත් ඇය පැහැරගෙන යන යාන්ත්රික කෙනෙකු ලෙස පෙනිය හැකිය. නමුත් යථාර්ථය තුල ඔවුන්ද බලය භාවිත නොකොට ලබාගත් ආදරයක් දාරක ප්රේමයක් හිතවතුන් කෙරෙහි පක්ෂපාතීත්වයක් ඇතිව ජීවත් වන්නවුන් බව පරික්ෂාවෙන් බැලූ විට පෙනේ.
භක්තිමත්ව දෘෂ්ටිවාද
එමෙන්ම බොහෝ පාතාල සාමාජිකයන් සහ නායකයන් ඉතා දැඩි ලෙස භක්තිමත්ව දෘෂ්ටිවාද අදහන්නවුන් බව බොහෝ විට පෙනෙන කාරණාවකි. ඔවුන්ගේ වාහන වල දේවරූප, බුද්ධ රූප, පිළිම ආදියෙන් මෙන්ම අතේ කරේ පිරිත් නූල්, ජප නූල්, කුරුසි, ධර්මචක්ර ආදියෙන්ද හිගයක් නැත. ඇතැම් අය පුරුද්දක් වශයෙන් නිතිපතා තමාගේ ආගමට අදාළ පූජනීය ස්ථානයට යන ප්රවණතාද ඇත. අති විශාල මුදල් වලින් පූජනීය ස්ථාන වලට සහ දුප්පතුන්ට ආධාර උපකාර කිරීමට පෙළඹෙන අවස්ථාද ඕනෑ තරම් තිබේ. ඒ අනුව පාතාලයන් යනු ආගමක් දහමක් නැති අයයි යනුවෙන් පවතින අදහස සාවද්ය වේ. මෙහිදී ඔවුන් පෙන්වන දැඩි ආගමික භක්තිය තමන් සිදුකරන කෲර ක්රියාකාරකම් සදහා තමන්ගේම හෘදය සාක්ෂියෙන් ගැලවීමක් ලබා ගැනීම සදහා කෘතීමව එල්බ ගත් උපාසක බළල් ස්ථාවරයක් යැයිද කෙනෙකුට සිතිය හැකිය.
පාතාල පිරමිඩයේ ස්වායත්ත හා පරායත්තතා
පාතාලයද සමාජයේ විහිදෙන්නේ අනෙකුත් ඕනෑම සමාජ සංස්ථාවක් මෙන් පිරමීඩයක හැඩය ගනිමිනි. ඒ පිරමිඩයේ ඉහළ සිට පහළ දක්වා ස්වායත්ත බැදීමක්ද පහළ සිට ඉහළට පරායත්ත බැදීමක්ද ඇත. එනම් ඉහළ සිටින්නෙකුට බොහෝ විට පහළ සිටින අය අත්යවශ්ය නොවේ. එක් අයෙකුගේ ඉවත් වීම බොහෝ විට දෙදෙනෙකුගෙන් පිරවිය හැකිය. නමුත් පහළ සිටින්නාට සෑම විටම තමන්ගේ පැවැත්ම සදහා ඉහළ සිටින්නා අත්යවශ්ය වේ. ජීවත් වීමට වැටුප ලැබීමේ පටන් ආරක්ෂාව රැකවරණය ආදී කාරණා ගණනාවක් ඉහළ සිටින්නා අනුව තීරණය වේ.
නමුත් ඉහළ සිට පහළ බැලූ කල පවත්නා බැදීමේ ඇති ස්වායත්ත ස්වභාවය හේතුවෙන් බොහෝ විට ඉහළ සිටින්නෙකු පහළ මට්ටමේ අයෙකු අහිමි වීම පොලීසියට හසුවීම ආදී කාරණා එතරම් තකන්නේ නැත. පිරමීඩයේ පහළම සිටින කෙනෙකුන් එක්කෝ මැරුම් කෑම හෝ පොලීසියට හසුවීම ඉහළ සිටින කිසිවෙකුට පාතාල ව්යාපාරමය වශයෙන් දැනෙන්නේ වත් නැත. ඔවුන් බොහෝ විට මහමග හදුනා නොගත් හේතු මත මියයති. නැත්නම් හරිහැටි නීතිඥ නියෝජනයක්වත් නැතිව අධීකරණය හමුවේ පෙනී සිට නිහඩවම සිරගත වෙති. කලකට පසු නිදහස් වී පැමිණි විට සිරගත වී සිට තිබීම පාතාල ලෝකයේ ජ්යෙෂ්ඨත්වයක්ද අතිරේක වෘත්තීය සුදුසුකමක්ද අත්කර දෙනවා ඇත.
පිරමිඩයේ ඉහළට යන්නට යන්නට ඉහළ සිටින්නා වෙනුවෙන් කුලියට සිරගත වීමේ ඇතැම් විට මරණීය අවදානමට මුහුණ දීමේ ප්රවණතාවයක්ද ඇතිවේ. ඒ අදාළ කුලියට සිරගත වන්නා සහ/හෝ ඔහුගේ යැපෙන්නන්ගේ නඩත්තුවට ප්රමාණවත් මූල්ය ලාභ ඉහලින් ලැබීමේ පදනම මත වේ.
සුදු කරපටි අණදෙන්නාගේ සුරක්ෂිතතාව
පිරමිඩයේ මුදුණේම සිටින්නා කිසිදු අවස්ථාවක පිරමිඩයේ පහළ සාමාජිකයන් ඍජුව ස්පර්ශ කිරීම අභ්යාස කිරීම නොකරති. බොහෝ විට පහළ මට්ටම් වල අය පිරමීඩයේ මුදුණ කුමක්ද යන්න පවා නොදනිති. පිරමිඩය මෙහෙයවීම සදහා යොදාගැනෙන්නේ විශ්වාසවන්ත හෝ පැහැර හැරිය නොහැකි පක්ෂපාතීත්වයක් සහිත තැනැත්තෙකු හෝ කිහිප දෙනෙකි. ඒ තැනැත්තා හෝ තැනැත්තන් කිහිප දෙනා කිසිදු අවස්ථාවක තමන්ට ඍජු අභියෝගයක් නොවන බවට සුදු කරපටි අණ දෙන්නා වගබලා ගනී. මෙම පිරමිඩය ක්රියාත්මක වන ආකාරයට පිරමිඩයේ පහළ කවරකු කවර ලෙසකින් නීතියේ රැහැණට හෝ වෙනත් පාතාල පිරමිඩයක් හෝ හමුදාව හෝ පොලීිය හෝ ක්රියාත්මක කරන පාතාල මර්දන ඝාතන රැල්ලකට හෝ හසු වන්නේ නැත. පාතාල පිරමීඩයේ සුවිශේෂී සැකැස්ම හැඩගැසී ඇත්තේ කිසිවිටෙක එසේ සිදු නොවන අයුරිනි.
No comments:
Post a Comment