Thursday, June 18, 2020

රාවණාවාදීන්ගේ තුන්කල් දැක්ම



විවිධ තරාතිරම් වල විවිධ ස්වරූප වලින් රාවණාවාදී වුණ අය මම දැක තිබෙනවා මේ එයින් සමහරක්:-

1. රාවණා හිටියා වෙන්නත් පුළුවන් නැති වෙන්නත් පුළුවන්, ඒත් හිටියනම් හොඳයි කියල හිතන අය.

2. රාවණා හිටියත් නැතත් හිටියා කියන්න ඕන කියල හිතන අය.

3. රාවණා හිටියා කියලා කියවෙන පොත්ම විතරක් කියවලා ඒක එහෙමමයි කියලා හිතන අය.

4. රාවණා ගැන යූටියුබ් එකෙන් ඉගෙනගත් අය.

5. නමේ මොකක් හරි "රා" ගතියක් හින්දා තමන් රාවණාගෙ මී මුනුබුරා කියලා හිතාගෙන ඉන්න අය.

6. රාවණා අද හෙටම නැගිටලා මේක හොල්ලලා දාලා එකලාසයක් කරනකල් බලා ඉන්න අය.

7. රාවණා ගැන තිබුණ පුස්කොල පොත් ටික සුද්දො අරන් ගිහින් ඒකෙ තියන විදියට රොකට් හදලා හඳට ගියා කියල හිතාගෙන ඉන්න අය.

8. රාවණා හිටියාමයි කියලා ඔප්පු කරන්න පර්යේෂණ කරන අය.

9. තමන් පර්යේෂණ නොකළත් අනික් අයගෙ හැම පර්යේෂණයකින්ම ඔප්පු වෙන්නෙ රාවණා හිටපු බව කියලා හිතන අය.

10. රාවණාවාදය සත්‍යවාදී වුණත් නැතත් ඒක සංකේතයක් ලෙස ස්ථාපිත කිරීමේ දේශපාලනික වැදගත්කමක් දකින අය.

මේ සටහන වැඩියෙන්ම අවධානය යොමු කරන්නෙ ඔය 10 වෙනියට කියපු කණ්ඩායමට. රාවණාවාදී බොහෝ දෙනෙක් එක්ක කතා කළාම ⁣ඔවුන්ගෙ තුන්කල් දැක්මක් ගැන තේරෙන්න ගන්නව. ඒක ඔවුන් දැනගෙන කරනවද ඉබේ හැදිලද කියන්න මම දන්නෙ නෑ. හැබැයි ඔවුන්ගෙ ක්‍රියා කළිපාය් එහෙම හැඩයක් තියන බව පේනව. ඒක වෙන්නෙ මෙහෙමයි.

1. අතීතය - මූලාශ්‍ර සියල්ල රාවණාවාදයට ගෑවීම

මේ හරහා සිදුකරන්නෙ ඓතිහාසික වාර්තා, සෙල්ලිපි, පුරාවස්තු, සමහරවිට පරණ නවකතා, කවි, ශ්ලෝක, ජනශ්‍රැති, ඇදහිලි විශ්වාස, නූතන නවකතා, යූටියුබ් චැනල්, ෆේස්බුක් පිටු ආදී මේ සියල්ලම රාවණාවාදය සනාථ වන ලෙස කියවීම. ඒ කොහොමද හැම එකම එහෙම කියවන්නෙ. පුළුවන්. ඒ සියල්ලෙ තියන පැහැදිලි කළ නොහැකි හෝ උත්කෘෂ්ට තැනක් අරන් ඒක රාවණාට ගාවන්න ලේසියෙන් පුළුවන්. එහෙම කරන හැටි මම මගේ "රාවණාවාදී පොතපතෙහි ස්වභාවය" ලිපියෙදි විස්තර කළා.

⁣ඒ අනුව සෑම දෙයක්ම තමන්ගෙ තර්කය පෝෂණය කරන ඒව විදියට හරවා ගන්නවා. ඒත් තවම කතාව සම්පූර්ණ වෙන්නෙ නෑ. ඓතිහාසික මූලාශ්‍ර ඔක්කොම ගෑව්වත් කතන්දරේ හිස් තැන් හිටිනවා. ඒව කොහොමද පුරවගන්නෙ? ඔය රාවණාවාදී යූටියුබ් චැනල් වල එහෙම රාවණා යතුරු කැරැල්ලක් ඉණේ ගහං හිටියනම් ඒ යතුරු වල හැඩය, හදපු ලෝහය පවා කියනවනෙ. ඒව කොහොමද දැනගන්නෙ. එතනදි කමයි වර්තමාන දැක්ම එන්නෙ.

2. වර්තමානය - විශ්වාසය හා පරිකල්පනය

රාවණාවාදය ගැන එය පිළිගන්නා බොහෝ දෙනෙකු එක්ක කරපු කතාබහ වලදි මට දැනුණ දෙයක් තමයි ඔවුන් "මේක හැම එකක් ගැනම ප්‍රශ්න අහ අහ කරන්න බැහැ. රාවණා කියන්නෙ හෙළයන්ගෙ හෘදය සාක්ෂිය. එය මතුකරගන්න මේ ගැන යම්කිසි විශ්වාසයක් තිබෙන්නට ඕනෑ. ඒ ගැන සැකයක් තියන කෙනෙක් නියම හෙළයෙක් වෙන්න බෑ" වගේ මතයක ඉන්න බව.

ඒ අනුව මේ තුන්කල් දැක්මෙ වර්තමානයේ මෙහෙවර තමයි රාවණාවාදයට ගාවලා රාවණාවාදී ඔස්තාර්ලා කියන ඕනෑම දෙයක් තර්කානුකූල සහ/හෝ පිළිගතහැකි වුණත් නැතත් ඒවා ප්‍රශ්න නොකර විශ්වාස කළ යුතුයි යන මතය ප්‍රචලිත කිරීම. ඒ හරහා බොහොම ලේසියෙන් හැකියාව ලැබෙනවා අර රාවණාගෙයි කියන මූලාශ්‍ර එකතු කළත් හැදෙන හිඩැස පරිකල්පනයෙන් පුරවන්න. මොකද විශ්වාස කළ යුතුයි කියන එක නියාමයක් විදියට ගත්ත කෙනාට යම් කරුණක පිළිගත හැකි නොහැකි බව අදාළ වෙන්නෙ නෑ. ඔහු ඒ පරිකල්පනමය හිස්තැන් පිරවීම් පිළිගන්නෙ හුදෙක්ම එක්කෝ රාවණට ඇති ⁣ගරුත්වය මත. නැත්නම් අර මුලින් කියපු විදියට රාවණාවාදය රොපණය කිරීමේ දේශපාලන වැදගත්කමක් දකින නිසා ඒ ගැන ඇසෙන කතාව සත්‍යවාදී වුණත් නැතත් එය පැළ කළ යුතු බව සිතීම.

මේ අතීත වර්තමාන හැසිරීමේ ඉලක්කය මොකක්ද? නිසැකවම අනාගතය.

3. අනාගතය - සියල්ලෝම පිළිගන්නා බලගතු සංකේතයක්

අද රාවණාවාදය ගැන පරිකල්පනය මත ලියැවෙන පොත් වලට ඒවායේ ඇති පදනම් විරහිත බව පෙන්වමින් ගොඩක් අය හිනා වෙනවා තමයි. ඒත් සැළකියයුතු පිරිසක් එය විශ්වාස කරනවාටත් වඩා අදහනවා. මේ අය ළමයින්ට කුඩා කාලෙදි කතාන්දර විදියට පවා රාවණා ගැන කියා දෙමින් තමන් අතින් අරන් පැලකරගත්තු රාවණාවාදය දරුවන් තුල උපතින් උරුම කරගත් දහමක් ලෙස පැළ කරාවි. එහෙම රාවණාවාදය උත්පත්ති විශ්වාසයක් වෙලා තව පරම්පරාවකට දෙකකට පස්සෙ බලද්දි අර සාධක නැතුව පරිකල්පනය මත ලියපු හිනාවට ඉලක්ක වුණු දැනුමට ඓතිහාසිකත්වයක් ආරෝපණය වෙනව. එවිට යම් කාලයක් තුල සමාජයේ බහුතරයක් ඉතිහාසය පුරාවිද්‍යාව කුමක් කිව්වත් රාවණාවාදය හදවතේ පුරාවෘත්තයක් ලෙස ගන්නව. එවැනි කාලෙක රාවණාවාදාය් සිදුරු පෙන්නන්න ගියොත් සමහරවිට මැරුම් කන්නත් වෙයි.

එහෙම බලද්දි මේක බොහොම සියුම් දේශපාලනික සැළැස්මක්. යුදෙව්වන්ට සොලමන් රජු, සුද්දන්ට ආතර් රජු වැනිව හෙළයන්ට ඉතා බලගතු යැයි කිව හැකි ඓතිහාසික සංකේතයක් හිතා මතා නිර්මාණය කරගන්නව.

ඕක ගැන මම ඔය විදියටම සෑහෙන දුරට උගත් රාවණාවාදය බොහොම බරක් ඇති දෙයක් ලෙස ගන්න කෙනෙකුගෙන් ඇහුව.

"මල්ලි. ජාතියකට සංකේතයක් හදාගැනීමේ කිසි වරදක් නෑ. ඔය දැන් සමහර ජාතීන් කරේ තියාගෙන යන සංකේත ඇත්තටම හැදුණ ඒවට වඩා හදපු ඒව. උන් එහෙම කළා නම් අපි මෙහෙම කළාම මොකද? අනික ඇයි රාවණා ගැන පිළිගන්න ඔප්පු වෙන්නම ඕන කියන්නෙ? ඔය මිනිස්සු අදහන ආගම් එකක්වත් ඔප්පු වෙලා තියනවද? නෑනෙ. ඒත් මිනිස්සු අපූරුවට ඒ පස්සෙන් යන්නෙ. අපූරුවට ඒවත් එක්ක ජීවත් වෙන්නෙ. ඉතින් රාවණා ගැනත් එහෙම විශ්වාස කළාම මොකද?"

No comments:

Post a Comment

දේශපාලන වහල්භාවය

මේ දවස්වල දේශපාලන වහල්ලු ගැන ගොඩක් කතාබහට ලක්වෙනවනෙ. ඒක ඇත්තටම අවබෝධයකින් කරන කතාබහකට වඩා අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් එකිනෙකාට වහලුන් කියාගැනීමක් තමයි...